Nytt regelverk for kassesystemer

November 30, 2016

Frontline Kassesystem 4.0 er tilpasset og godkjent for det nye regelverket som gjelder fra 1. januar 2017, slik at dere trygt kan velge Frontline som deres kassesystem og tilfredstille alle krav fra Skatteetaten.

 

Det nye regelverket medfører at leverandører ved salg til bokføringspliktige etter 1. januar 2017 bare skal kunne tilby kassasystemer som oppfyller bestemte krav, blant annet til påbudte og forbudte funksjoner. Før systemet kan tilbys for salg eller utleie må leverandørene avgi en produkterklæring til skattekontoret om at kassasystemet oppfyller kravene i regelverket. 

 

Bokføringspliktige virksomheter må oppgradere eller anskaffe nye kassasystem med produkterklæring og bruke disse til registrering og dokumentasjon av kontantsalg mv. For å legge til rette for en naturlig utfasing av eksisterende systemer, foreslås det at de bokføringspliktige først må ha nye systemer på plass fra 1. januar 2019.

 

.

Please reload

Featured Posts

32" KIOSK, SELF-SERVICE MASKIN

January 3, 2020

1/6
Please reload

Recent Posts

September 30, 2018

Please reload

Archive